Fyn

STOMIFORENINGEN

Rådgivning på OUH Odense og Svendborg Sygehus

I Odense er der rådgiver på afd. A 2 hver torsdag mellem kl.14 00 og 16 00. Dog undtaget sommerferie. Derudover er det muligt at få besøg af en rådgiver hjemme eller på OUH. Det er i venteværelset på A 2. Eller man kan ringe til sekretariatsleder Susanne Moll tlf. 57673525 eller Jørgen Rasmussen tlf. 29241340. eller mail: joerner@outlook.dk. På Svendborg Sygehus er det Charlotte Devantier som er rådgiver og hun har også hjemmebesøg. Hun kan træffes på tlf. 31136505 eller mail: cldevantier@live.dk.

Udflugt til Thisted og Hanstholm

Dato: 10. juli 2016

Fredag sen 3. juni drog 17 medlemmer fra Fyn med bus til Thisted og Hanstholm.

Bussen startede opsamling i Svendborg kl 7, og herefter flere steder på Fyn. Vi havde kaffe og morgenbrød med samt en lille en til halsen.

Vi ankom til Coloplast i Thisted kl 11.30. Her blev vi budt velkomne og der  var rundvisning i produktionen. Vi så hvorledes de selv laver de store maskiner til produktionen af stomiartikler og vi så også hvorledes poser og plader fremstilles. Det var virkelig interessant.

Efterfølgende blev vi budt på en lækker frokost inden vi fik en  gennemgang af deres historie og udvikling gennem tiderne. Vi fik også en demonstration af SenSura Mio.

Herefter kørte vi videre til Hanstholm hvor vi skulle overnatte på Hotel  Montra.

Efter indlogeringen var der kaffe. Så var der lidt tid på egen hånd, nogle gik en tur på havnen andre nød det dejlige vejr på hotellets terrasse. Om aftenen fik vi en dejlig 2 retters menu, og så hyggede vi os sammen nogle timer inden vi gik til ro.

Næste morgen var der morgenmad inden vi kørte på besøg på Bunkermuseet, her tilbragte vi et par timer inden turen gik tilbage til hotellet, hvor vi fik frokost inden vi kørte tilbage til Fyn.

Det var en rigtig god og spændende tur, det var bare trist at så få medlemmer ønskede at deltage.