Referat fra Generalforsamling 2026
Dato: 18. marts 2026
Referat fra Generalforsamling (GF) 28. februar kl. 13.00 i Frivillighuset i Kolding
1. Valg af dirigent:
Den planlagte dirigent Bent Holm, var sygemeldt. Steen Utzon Olsen blev foreslået og valgt.
2. Formanden aflægger beretning til godkendelse:
Se vedhæftede.
Beretningen blev godkendt.
Formanden takkede de afgåede bestyrelsesmedlemmer Steen Utzon Olsen (2024), Peter Bue Nielsen og Lone Nørholt Ravn og overrakte blomster som tak.
3. Kassereren fremlægger lokalforeningens reviderede regnskab fra sidste kalenderår til godkendelse:
Det reviderede regnskab blev gennemgået i detaljer og efter drøftelse godkendt af de fremmødte.
4. Bestyrelsen fremlægger aktivitetsplan og budget for det kommende år:
Der er planlagt en sommertur i bus den 13. juni til Fiskeri- og Søfartsmuseet i Esbjerg med opsamling i Horsens, Hedensted, Vejle, Fredericia og Kolding, samt frokost på museet. Egenbetaling vil udgøre ca. 250 kr.
I september bliver der møde i Horsens om Tabu og skam ved professor Carsten Stage, Århus.
Sidst på året er der julefrokost i Vejle.
Budgettet er sundt med overskud ved årets afslutning.
5. Indkomne forslag:
Der var ikke indkommet nogle forslag.
6. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer for 2 år:
Lone Ravn og Peter Bue Nielsen er på valg og ønsker ikke genvalg.
Steen Utzon Olsen og Bente Dahl ville gerne stille op og de blev begge valgt.
Valg af 1 Bestyrelsessuppleant: for 1 år:
Her meldte Carsten Pedersen sig og han blev valgt.
Valg af revisor for et år: Agda Larsen blev genvalgt.
Valg af en revisorsuppleant for et år:
Merete Fredsted blev valgt.
7. Eventuelt: Der planlægges ”Den store badedag/dage” her i foråret, Badningen financiers ved hjælp af § 18 midler.
Steen Samuelsen oplyste, at han stopper som formand ved næste generalforsamling.
Dirigenten afsluttede generalforsamlingen med at takke for god ro og orden.
COPA Sydøstjylland beretning 2025 til generalforsamling 2026
